Costa Calida/ Almeria - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu Costa Calida/ Almeria - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu

Costa Calida/ Almeria

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie en Herman

01 November 2009 | Spanje, Madrid

Torrevieja was de laatste plaats waar wat vertier was.
We hebben nog een avond daar ouderwets (zeer oude dansen) kunnen dansen tussen de engelsen. De DJ was
tevens een zanger met gitaar.

We volgen nu de ruige Costa Calida, ik had er nog noot van gehoord, met voor ons aantrekkelijke vrije staanplaatsen.
Marokko gaat dus niet door. Daar is nu geen tijd voor.
Dinsdag, we zijn pas bij Aguilas.
We staan op een hoog plateau met uitkijk op 2 baaien met nog een 8 tal campers met onder ons het strand
Om te zwemmen kunnen we kiezen uit de baai met woeste golven waar surfers hun hart ophalen of de
baai zonder golven.
De politie is net langs geweest, een van de camperaars moest z'n papieren laten zien. UIteindelijk bleek
dat je hier 1 of 2 nachten mag staan, maar hij had blokken onder z'n wielen om de camper waterpas te
zetten en dat mag dus niet........ dan heet het kamperen.

We hebben voor de rustige baai gekozen, heerlijk helder water met hele scholen vissen grote en kleine die
denken aan ons een lekker hapje te hebben. Rondom een aantal rotswoningen, die we ook in Griekenland gezien hebben.

We doen betrekkelijk lang over zeg maar 100km. Elke keer zien we weer een mooie plek.
De temperaruur loopt op tot ca 30 graden.

Het is al wel vroeg donker tussen half en kwart voor 7, ze zeggen dat de avonden dan korter worden,
ik vind ze juist langer worden, doordat we langer in de bus zitten.
Ik vind het geen probleem, we hebben veel boeken op dit moment ben ik een goed boek aan te lezen
"The Kite Runner" een boeiend verhaal over 2 jongens die in Afghanistan opgroeien waar de taliban de
macht overneemt.

Vrijdag 19:58 30-10-2009

Costa Calida, gaan we vast nog is bezoeken, gaat nu over in Costa Almeria, we rijden door het nationale park Cabo de Gata
(onderaan Spanje en dan de hoek om).
Het is prachtig om doorheen te rijden, uitgestrekte bergen, het wordt de woestijn van Almeria genoemd. Het landschap heeft
als achtergrond gediend van meerdere films.

Miep,
Aan Sjaan en Jaap jullie groeten niet over kunnen brengen, we waren al vertrokken.

Joyce,
Waar een wil is is een weg, dansen dus....... en daarna komt alles goed.

Nancy and Richard,
We driving along the coast "Costa Calida" temp. 30 degrees centigrade, lots of free places to stand free with the camper.
This coast of Spain has much less visators then the coast above.
Cabo de Gata is an national park, also called the dessert of Almeria. The landscape used many times as background for movies.

Annelies en Wim,
Bedankt voor het adres van John en Maartje, zelf gaan we er niet naartoe. Teunie staat niet op de foto's.

• 01 November 2009 - 16:59

Rita:

Hallo Herman en Corrie,
    Wat gaat de tijd weer snel, nog maar twee weken en jullie zijn weer thuis.
    Maar wat een heerlijke temperatuur daar bij jullie. Hier is het maar snertweer. Echt herfst geworden.
    Dus geniet nog maar even van het mooie weer daar.

Fijne voortzetting van jullie reis.
    Groetjes Thomas en Rita.

• 01 November 2009 - 17:07

Thea:

Hallo Herman en Corrie,

Op jullie vorige verhaal had ik niet meer gereageerd. Er gebeurde zoveel onverwachts. Op 23 oktober is mijn kleinzoon Guus geboren. 7 weken te vroeg. Ik had jou ook nog gemaild maar je kunt het nu zeker niet nakijken. Alles gaat goed met hem en hij is nu uit de couveuse. Hij is weer op geboortegewicht, nl. 2105 gram.

Ja, ik ben nu ook met zumba begonnen. Graag zou ik ook een keer naar Benidorm gaan.

Groetjes Thea

• 01 November 2009 - 17:55

Elien:

wat een reis weer die jullie maken en geluk met de temperatuur!! een vriendin met haar man zijn nu ook in spanje. zij reizen met een camper.. ik heb ook een week vrij gehad en was bij mijn zus in deventer mooi weer en we hebben elke dag iets leuks kunnen doen het gaat iets beter met haar !!de vliegeraar is een prachtig boek ook de film was erg mooi je loopt wat achter hoor door al dat reizen!!grapje.ik zit op een leesclub en er zijn op dit moment zoveel mooie boeken.geniet nog even en tot horens liefs elien

• 01 November 2009 - 18:34

Marijke:

Ha Corrie en Herman,
    Zijn jullie al in een internet café geweest?????
    Hoewel het zal ook niet zo gauw te vinden zijn tussen al die bergen een paadjes.
    In ieder geval ik heb op 26 Oktober een mail gestuurd.
    Maar dat zal dan wel de reden zijn,jullie zitten nog in de bergen zeg maar.
    Het gaat gelukkig goed met jullie.
    En ik heb het gevoel dat jullie nog een poosje weg blijven.
    Heb de voorlaatste post verwijdert zonder te lezen.
    Erg he.
    Ik wacht het dus
    af.
    Goeie reis,en tot gauw lees of horens.
    Groetjes,Marijke

• 01 November 2009 - 18:59

Janny,:

Hallo vakantie gangers, Het is hier ook prachtig najaars weer. Ben vanochtend met Joop wezen nordic walkingen, de groene bedstee, PRACHTIG. We hebben met de groep niet meer gelopen na onze gezamelijke lunch, wel ga ik zo veel mogelijk omdat het zo mooi kleurrijk is buiten.
    We wachten op de geboorte van ons vierde kleinkind, wat elk moment kan gebeuren en dan Jac nog.
    Met haar gaat het prima.
    Ik lees dat jullie genieten en veel dansen, en dat met heerlijk warm weer.
    Hier word het nu echt herfst, maar dat heeft ook wel weer wat.

HGr Janny

• 01 November 2009 - 19:02

Ans:

De regen komt hier met bakken uit de lucht vallen en dan lees ik jullie verhaal van 3o graden ,wat heerlijk dat is genieten zeg.
    De Cd Avond van linedance didam was een enorm sucses
    Ik had 63 dansers een heerlijk gevoel dat zoveel mensen aanwezig waren.
    Daar doe je voor.
    Ik wens jullie een fijne week en tot schrijfs
    Liefs Ans

• 05 November 2009 - 15:44

Bernadette:

Daar is het ook wel heel mooi zien wij.
    we genieten van jullie reis verhalen, ga aub zo door.
    en pas goed op elkaar.

• 05 November 2009 - 18:01

Miep:

Mooi reisverslag en met plezier gelezen. Gister was mijn verjaardag en twee jaar geleden waren jullie erbij.Heb jullie gemist!.
    Gr, Miep.

• 08 November 2009 - 03:49

Richard En Nancy:

Hallo Herman en Corrie:
    Looks like a relaxing holiday.
    Interesting landscape.