St Just Cornwall - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu St Just Cornwall - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu

St Just Cornwall

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie en Herman

07 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

De omgeving waar wij hier in Zuid Engeland rijden is heel erg mooi. Maar voor ons zijn er zowel langs de weg
als aan de kust weinig tot geen rustplaatsen.
We hebben een paar maal op campings gestaan welke met de campingcard van acsi (NKC) zeer betaalbaar zijn.
Maar we vinden er weinig aan op een camping. Zolang het weer er niet naar is, om buiten te gaan zitten,
is eigenlijk alleen de douchebeurt aantrekkelijk om er te zijn.

Commentaar bij de foto's......Op de camping in Dawlish waren er veel zeemeeuwen. 's morgens om, naar ik schat
een uur of 6, kwam er een hele familie op ons dak picknikken, de kinders hadden, zoals aan het geluid te horen,
de opdracht de tafel te dekken maar gingen ondertussen ook een potje boksen....... Wat een HERRIE
Daarna verdwenen ze weer even maar kwamen zeker wel een stuk of 4x terug voordat wij het tijd vonden om op te staan.

Hele leuke vissersplaatsjes met winkeltjes bezocht waar veel romantiek verkocht wordt. Koffie met handmade gebak gegeten met de
wat oudere bevolking op een wekenlijks of maandelijks bijeenkomst.
De grotere plaatsen zagen er ook heel romantisch uit met prachtige panden a la het Kurhaus in Scheveningen.
Ronggelopen en ge-tea't hebben we in Torquay.

Vannacht slapen we aan de kust "Mounts Bay" in Corwall, bij een klein plaatsje "Marazion". We staan (overnachten) langs de weg aan
zee uitkijkend op "St. Michael's Mount". Replica van Le Mont St. Michel in Frankrijk? of andersom.
Er staat ook een kasteel bovenop. Je kon er via een soort pier naartoe lopen. Herman hield er al rekening mee dat het al
snel vloed zou worden, zodra we op het eilandje waren gelijk maar even geinformeerd. Het was 15.40 uur, ze zouden om
16.00 de boel afsluiten daarna kon je evt. met een bootje terug.
Nou dachten we dan hebben we nog een kwartiertje om even rond te lopen. Zo gezegd zo gedaan. Wij op tijd terug......
Niet dus, snel m'n pijpen opgerold, omdat ze al nat waren zakte m'n broek af ...... Blobblob.. Drijfnatte schoenen en broek natuurlijk.
Achteraf toch wel leuk.
Foto van de bloemen zijn bermbloemen die ik tegenkwam.
Buiten de schoenen is alles weer droog gewaaid in het zonnetje.
Aan de ene kant zien we de de zee aan de andere kant zien we, net zoiets als onze duinen maar dan groen en vol met konijntjes.

Vandaag gereden naar Land's End het uiterste puntje Engeland, het zou slecht weer worden maar dat valt reuze mee.
De mensen zijn hier overal zeer vriendelijk, ook in het verkeer. Dat is wel zo prettig, het is best lastig rijden met al die heuvels en dalen
op toch wel smalle wegen zonder middenstreep, maar iedereen houdt rekening met elkaar.
Het gaat Herman goed af. We staan op een openbare parkeerplaats in St. Just, en zijn gaan wandelen naar Cape Cornwall, niet echt opwindend.
Een praatje gemaakt met een dame van de parkeerplaats daar, die echt aan Ms Bucket (Hyecinth) deed denken.
Maandag hopen we in Wales te zijn.

• 07 Mei 2011 - 18:25

Yvonne S.:

Ha Corrie, ben blij dat ik hier zit, lekker warm hier, maar jullie vermaken je ook wel zo te lezen. tot de volgende keer en groetjes aan Herman.
    x

• 07 Mei 2011 - 18:27

Herman:

Ja Joop je ziet het goed, de tafelsteun is ook drooglijn

• 07 Mei 2011 - 20:57

Marijke:

Ha Corrie en Herman,volgens mij is het weer beter dan bij jullie,maaaarrrrrr daar staat tegenover dat jullie weer meer zien en beleven natuurlijk.
    Die meeuwen deden me toch ook denken aan een dagje scheveningen met dat gekrijs.
    Goede reis naar Wales,en ik wacht jullie reisverslag weer af.
    Groetjes,
    Marijke

• 08 Mei 2011 - 07:51

Tineke:

Ha Corrie en Herman, leuk jullie reisverslag te lezen. Het mooie weer komt nog, hopelijk. Wij zitten al buiten (9.30 uur). Moederdag vandaag, dus gezellig vanmiddag barbequen met z'n allen.
    Fijne vakantie en ik kijk uit naar het volgende verslag, groetjes Tineke.

• 08 Mei 2011 - 19:47

Jan En Ria :

Hallo Corrie en Herman.
    Jullie vermaken je best zo te zien. Ook op de valreep H&H en Marelie nog even gezien.
    Mooie tocht hebben jullie te gaan.
    Voorzichtig met het links rijden.
    Genieten zeggen wij.

• 09 Mei 2011 - 08:50

Anja:

Ha Corrie & Herman,
    ben gisteren ook weer thuis gekomen uit Engeland, hebben we ook weer alles wat weer betreft meegemaakt, haha, zon, regen, wind maar ja, wij zaten veelal binnen, hihi, dansen doe je daar nu eenmaal ook op de dansvloer, hihi, net als bij ons. Maar heb we alweer verbaasd hoe vriendelijk en beleefd de Engelsen zijn. Heb genoten van mijn weekend, zal er nog wel eens over vertellen.
    groetjes en goede reis verder.

• 09 Mei 2011 - 18:19

Thea K.:

Hallo Corrie en Herman,
    Fijn te lezen dat de reis voorspoedig verloopt. Jullie genieten al weer volop. Wij zijn gisteren ook terug gekomen uit Engeland maar dat had Anja ook al geschreven. Ik heb wel genoten en ook heel veel kunnen dansen. ca. 116 mensen hebben Happy Birthday gezongen voor mij. Ik was even helemaal onderste boven. Had dit niet verwacht. Groetjes Thea

• 13 Mei 2011 - 13:39

Lisanne:

haha lastig dat eb en vloed ;)
    Ik zit eieieiendelijk weer een keer achter internet. De weken met Ingrid zijn erg gezellig geweest en we hebben heel veel ondernomen. We zijn nu in Cairns. Morgen gaan Ing en ik met de kabeltrein omhoog over regenwoud en met uitzicht op 't rif. En zondag vertrekken we dan voor 3 dagen naar Cape Tribulation (regenwoud/wilde dieren/strand/rivier etc).

Ik ben al benieuwd naar jullie volgende verhaal!
    Heel veel liefs, Lisanne