Malt Whiskey Trail - Reisverslag uit Perth, Verenigd Koninkrijk van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu Malt Whiskey Trail - Reisverslag uit Perth, Verenigd Koninkrijk van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu

Malt Whiskey Trail

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie en Herman

28 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Perth

De laatste dagen niet ver gekomen.........

In Inverness, vlakbij Loch Ness, een fabriek bezocht waar de stoffen voor Schotse kilts geweven en verkocht worden.
Ook gezocht naar een muziekmuseum, heeel jammer het gebouw stond er nog wel maar met een andere inhoud.

Daarna de Malt Whiskey Trail gereden, in Dufftown de Glenfiddich Distillery bezocht. We kregen een rondleiding van een uur,
waarbij we zagen hoe whisky gemaakt wordt. Aan het eind kregen we een 12-15 en 18 jarige whisky te proeven, beiden vonden we de 15 jarige het lekkerst.
Het was er een druk komen en gaan, elk half uur zijn er rondleidingen, leuk om te zien was een groep die net de rondleiding gehad hadden
daarna de trail op de fiets naar een volgende proeverij fietsten.
Het gezegde gaat hier....Rome is gebouwd op zeven heuvelen Dufftown op 7 Stills (distileerketels)
Erg leuk dorpje Dufftown, we konden op een dorps parkeerterrein staan naar later bleek naast een grote zaal waar allerlei aktiviteiten gedaan werden.
Tijdens het kenningsmakingsrondje, wat we vaak even lopen, zagen we op een winkelruit een flyer met daarop de aankondiging dat er in Elgin
een plaatsje waar we net doorheen gekomen waren, donderdag een Country dansavond was met een band.
Daar wilden we wel heen, dus de volgende dag gebruikt om een wandeltocht te maken. We hebben heel erg geboft met het weer, het bleeft zo goed als droog.
De eerste helft van de wandeling liep langs een water door het bos, de alcohol was goed te ruiken waarschijnlijk door de rivier.
Herman had z'n wandelstok meegenomen en liep vrolijk (zag eruit als Charly Chaplin) of dat dat door de lucht van de alcohol kwam?
In het dorp Aberlour een High Tea genomen, eerst warm eten en daarna thee met diverse soorten koek.
Daarna nog 4 miles over de heuvels terug, totaal ca 10 miles> ca 13km.
Toen we bij de camper kwamen zagen we dat het parkeerterrein aardig bezet aan het worden was, de meesten namen een extra tasje mee naar binnen.
Het waren vooral ouderen. Al met al kwam bij ons het idee op dat het wel is een dansavond kon zijn.
Ja en daar wilden we ook wel bij zijn, eten hoefde we niet meer dus maar is polshoogte gaan nemen.
Ja hoor het was een OLD TIMES DANCES avond.
We werden heel leuk ontvangen en later omgeroepen dat ze bezoek uit Nederland hadden.
Afzonderlijk werden we al snel uitgenodigd om te dansen. De helft van de dansen waren naar ons idee Square dansen, en verder partnerdansen
en dan echt heel eenvoudig we konden dan ook vaak meedansen.
Halverwege de avond werd er ronggegaan met thee/koffie en diverse koek lekkernijen, en wordt ook het lesgeld 5 pond voor 2 personen geind.

Toen werd het donderdag, 's middags naar Elgin om de Westernavond mee te maken. We konden vlakbij parkeren. Ook daar werden we zeer gastvrij ontvangen en
ook weer omgeroepen.
Herman stond al heel snel op de vloer. Het was een goede Amerikaanse band.
Op de foto dans ik met een man van 87, bij hem en nog 2 mannen en vrouwen zaten we aan tafel, hij heeft de hele avond op de vloer gestaan.
Op beiden avonden waargenomen dat de Engelsen heel sociaal zijn en vrolijk, heel aangenaam om mee kennis te maken.

Het was leuk in de provincie Moray.

Via een hele mooie weg Glenn Shee v
Valley naar Perth gereden, we gaan zo naar een pub met live music.

• 28 Mei 2011 - 22:57

Herman:

Het weer is hier heeeel afwisselend:
    regen, storm, sneeuw, hagel, windvlagen en dan twee stralen zonneschijn.
    De mensen hier helpen ook echt om je goede humeur te bewaren, door de mededeling dat het hier in april zomerse temperaturen waren.
    Ze ziijn hier ook heel klimaat vast.
    Het is mei, dus loop je in een korte broek, met een t shirt en korte mouwen. Ik loop in een fleece vest, met daarover een wind dicht regenjack met capuchon, ze zeggen dat het 13 graden is, maar bij de weersvoorspelling zag ik staan dat de gevoelstemperatuur MIN 12 graden is.

• 28 Mei 2011 - 23:18

Herman:

Oh ja, was ik vergeten,
    Nessie liet zich niet zien, maar aan de golven kon je zien dat hij wel in Loch Ness was.

• 29 Mei 2011 - 09:57

Gerry Melssen:

corrie en herman. Het is wel een hele ervaring wat je allemaal tegenkomt. Hier waait het momenteel ook, maar als ik jullie reis volg zijn jullie daar wel aan gewend. Mo. wordt hier 30 gr. verwacht. Ik moet dat nog zien. We hebben van onze reis niet zo'n mooi verslag, maar Macedonië is gewoon qua natuur en mensen en plaatsjes de moeite waard. We wensen jullie nog veel kijkplezier en tot gauw. Ik moet di. een kaakoperatie ondergaan. Hoop dat het meevalt. Jullie geniet van alles. l.gr.theo en gerry

• 29 Mei 2011 - 09:59

Lisanne:

Haha Ja rimpels in 't water, van de whiskey zeker! :) Mooi verhaal pa en ma! :) En leuk om de foto's er bij te zien :)

Jammer van de kou... Houd elkaar maar warm dan! ;)

Liefs

• 29 Mei 2011 - 12:45

Tineke:

Hallo Corrie en Herman, jullie hebben het goed naar je zin, zo te lezen.
    Leuke foto's ook. Nog fijne vakantie en groetjes uit Veenendaal, Tineke.

• 30 Mei 2011 - 12:24

Miep:

Goed te zien en te lezen dat jullie t prima naar de zin hebben. Wens jullie een fijne voortzetting van de vakantie.
    Knuffel van Miep.

• 31 Mei 2011 - 09:49

Francien:

Hallo Corrie en Herman,
    Schotland is mooi he. Het is ook het land van mijn voorvaderen. Ze komen uit Stirling. Dus als je dat stadje gaat bezoeken moet je maar eens naar het kasteel gaan.

Geniet ervan
    Groetjes van Nico en Francien

• 01 Juni 2011 - 19:57

Annelies:

hoi niet teveel drinken he,krijg je rimpels van haha jammer dat het niet zo mooi weer is, hier wel hoor wij genieten vol op,zeg wie houd jullie mooie tuin nu bij?leuk dat je er veel vertier vind geniet maar lekker gr annelies en wim.

• 01 Juni 2011 - 21:22

Marijke:

Ha Corrie en Herman.
    Het mag dan bij jullie koud zijn,maar jullie hebben meer meegemaakt dan de gewone thuisblijvers.
    Maar daar hebben wij dan weer het zonnetje voor gekregen natuurlijk.
    Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben.
    Ik dacht gelijk toen ik Dufftown las,o jee,daar is vast geen bal te beleven.
    Maar gelukkig wel voor jullie.
    De fotoos zijn inderdaad erg 'stormachtig'.Ik wens jullie nog veel reis plezier.
    En kom heelhuids weer terug.
    Liefs,
    Marijke