Thirsk - Reisverslag uit Thirsk, Verenigd Koninkrijk van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu Thirsk - Reisverslag uit Thirsk, Verenigd Koninkrijk van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu

Thirsk

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie en Herman

03 Juni 2011 | Verenigd Koninkrijk, Thirsk

We weten niet wat ons overkomt het weer lijkt beter te worden.

Overnacht in Perth, waar we dachten een leuke pub te gaan bezoeken, het viel tegen er waren in verhouding
veel jongeren, de muziek was daar ook op aangepast. Maar we geven de moed niet op, in Edinburgh hopen we wat leukers
tegen te komen.

Zo 29 mei in Edinburgh.......Whoww wat een stad, we konden een mooie parkeerplek vinden vlakbij het centrum, toch wel heel handig met die wagen van ons.
Voor we hier waren angstige momenten meegemaakt vanwege de storm er waren flinke windstoten, Herman kon het goed aan, maar ik
vond het heel angstig, moesten we nog een hele grote brug over van 4km. Maar het is goed gekomen :)
We zijn begonnen in een mooie pub "Sunday Roast" te eten, dat waren we aldoor al van plan. Was trouwens heerlijk!!!
We hebben ons beiden verbaasd over wat we zagen. Zelfs zo dat we er over denken om er een keer een stedentrip naartoe
te maken.
De gebouwen zijn heel indrukwekkend, er is veel te beleven en te bekijken.
We hebben een stuk of wat hele oude pubs bezocht met een heel mooi interieur.
Een tegenhanger maar wel zo leuk kwamen we in een pub(je) ca. 4x3 meter, gewone tafels passen er niet in, de maat van de tafels, 3 stuks
waren ca. 60 lang en 30 breed
Daar komen op zondag avond de "locals" optreden, de sfeer is ongecompliseerd........heerlijk dat is
genieten.
We zaten daar met een man of 15, komt er een man van een jaar of 85 binnen met een pakketje, hij nam een kop
koffie en schoof aan naast een vrouw en de gitarist aan de andere kant. De vrouw naast hem zei "surprise!" tegen hem toen
die het pakketje openmaakte. Het bleek fish en chips te zijn en hij ging het smakelijk op eten tussen door nam die
af en toe een slok koffie (hij had geen gebit zover ik kon zien) volgens mij was die doof want hij reageerde nergens op. Na echt gesmikkeld te hebben
bleven er nog wel wat patatjes en restjes vis over, hij tikte de gitarist aan en bood hem z'n restjes aan.
Die bedankte hem vriendelijk.
Daarna een soortgelijke pub bezocht daar zaten een 3 tal muzikanten, accordeonist-gitarist en zanger, die een uurtje eerder geprobeerd hadden
in de vorige pub met de gitarist van daar samen te spelen, maar de gitarist kon/wilde niet met hen samen spelen dus vertrokken ze maar.
Wat ze ten gehore brachten leek op een jam/sessie (ze proberen al spelend te improviseren) er kwam ineens ook een viool speler bij
die werd zo enthousiast en ging meespelen. Ja dat is heerlijk om naar te kijken.
Naar de camper teruglopend genoten van het prachtige verlichte Edinburgh.

Via mooie glooiende dalen Schotland verlaten en aangekomen in de provincie Yorkshire.
Het is een hele overgang van daar naar de badplaats Scarborough we hebben we ons er goed vermaakt, het weer werkte ook goed mee, het werd ca 20 graden.
We staan naast de vissershaven aan het strand en mogen voor 6 pond 24 uur blijven staan, en........er was een mogelijkheid om te we douchen.
Het was denkelijk schoolvakantie, veel families, we zagen ouderwets strandplezier kinderen konden ezeltje rijden op het strand maar ook veel gokpaleizen en een
kermis maar een heel leuke sfeertje.
Prachtige gebouwen en boulevard.
's Avonds zijn we op de boulevard naar het theater geweest dat nu gevestigd is in een oud Spa Center een mooi klassiek gebouw, Het was een show met stukjes uit
bekende musicals, een sing a long, en een comedian ene Joey Howerd, het was leuk we misten af en toe wel een grap.
De volgende dag bleek het nog mooier weer te zijn en zijn we nog maar een dagje gebleven. Later op de dag kwamen we erachter dat het Hemelvaartsdag was.
Af en toe moeten we goed nadenken welke dag het is.

Het mooiste bericht wat we kregen.....
Nadat ik een foto van ons naar Herco en Hester hadgestuurd met de mededeling die aan Marelie te laten zien, kreeg ik als antwoord dat toen Marelie de foto zag ons direkt kusjes gaf.

• 03 Juni 2011 - 17:26

Ina En Bert Van Dijk:

Leuk om jullie verslagen te lezen. Nu je toch in Yorkshire bent moeten jullie minstens de Minster in York bezoeken; wij hebben daar in maart met het mannenkoor gezongen. Een geweldige ervaring, nog mooier als de Dom in Keulen. We horen van jullie.
    Groetjes van ons.

• 03 Juni 2011 - 18:02

Ria En Jan Van Dijk:

Leuk dat jullie nu ook mooi weer krijgen. Prachtig wat jullie allemaal meemaken, en daar zo van genieten.
    Ria heeft de laatste tijd wat vaker op Marelie gepast, dat was helemaal niet erg. Nu gaan wij een weekje met de broer en schoonzus naar Portugal. We wensen jullie nog een heel avontuurlijk verder verloop van jullie vakantie.

• 04 Juni 2011 - 18:12

Lenie Van Der Meer:

Hallo Corry en Herman,
    Wij zijn weer terug uit Zeeland, en een trouwerij gehad van broer en schoonzus,dus we hebben genoten. En jullie hebben inmiddels goed weer in het prachtige Schotland. Leuk om de verslagen en foto's te zien en lezen en hopen dat jullie nog veel meer moois gaan ontdekken. Groeten Henk en Lenie.

• 05 Juni 2011 - 09:39

Elien:

vandaag even naar jullie foto s gekeken prachtig.Bedankt voor de verjaardags kaart. Ik had een leuke dag op het werk en s avonds uit eten met de gymclub. Ja Corry die bestaat nog steeds.Dit weekend was Berti er en hebben we veel gedaan.Gefietst op Hemelvaart naar R dam wat is die Brienenoordbrug hoog zeg vooral met onze hoogtevrees.Gisteren mijn kleding voor Anne s bruiloft compleet gemaakt met een mooie schoen.Net gezwommen, het weer is nu even wat minder kan een ieder weer bijkomen van de hitte. Alleen met de regen schiet het niet op! Tot horens liefs Elien.

• 05 Juni 2011 - 13:41

Thomas En Rita:

Hallo Herman en Corrie,
    Fijn dat jullie nu mooier weer krijgen. Dubbel genieten dan.
    Wens jullie verder een goede reis en nog veel reisplezier.
    Groetjes Thomas en Rita.

• 06 Juni 2011 - 15:46

Gerry En Theo:

Ik ben blij dat jullie beter weer krijgen. Hier is het af en toe te warm. We hebben nu 2 flinke buien gehad, maar het is nog drukkend.
    Zaterdag bij Fons was het super mooi weer en warm. Erg jammer dat jullie er niet waren.Ik denk dat jullie het ook heel leuk gevonden zouden hebben.
    's Middags hebben ze de mappen gegeven en waren daar heel verrast over. Fons heeft voor de avond begon alles doorgenomen en op zijn maNier alles voorgelezen en commentaar gegeven. Je moet maar op de site van de foto's kijken om een indruk van het geheel te krijgen. 's Middags hebben we een 6tal spellen gedaan met onze leden en Ria heeft 1 dans vast uit gelest. De avond was voor hun ook een verrassing. We hebben een lied gezongen op een nummer van Guus Meeuwis. Ging goed, daarna cadeaus uitgedeeld. Prachtige bossen bloemen voor de dames. Fons een vakantiemand met handdoeken etc. Daarna Fons een snoeppot met drop en millc. ingegraveerd. De dames kregen allen een mooie rugtas met logo van de millc. Gezamelijk gaan ze ook uit eten en nog zakgeld toe.
    Als toegift later op de avond deden Annemarie, Jose, Christa en spreekster Gea een voor van Benidorm Basterds. Als oudjes met rollater, waar ALLE oude dingen werden opgehaald, Geweldig ook nog in dialect.Tot slot dansen m.rollater op een nr. van red hot salsa en boden ze nog een grote lijst aan aan iedereen met een collage van alle foto´s . Ik heb ze nog niet goed bekeken, maar was super leuk. JaCELIEN deed nog een prijzenronde , want iedereen had bij binnenkomst een nr. gekregen.
    Zo nu heb je een beetje idee hoe het was. Geniet van jullie laatste dagen . We gaan 10 juni voor 8 dg. weg. Tot gauw. l.gr. Gerry