Benidorm - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu Benidorm - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu

Benidorm

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Corrie en Herman

24 Februari 2012 | Spanje, Benidorm

woensdag 22 februari 2012 Benidorm.
We worden langslapers, heeft misschien met het uur tijdverschil te maken.
In ieder geval had de zon het interieur van de bus aardig opgewarmd, dat maakt opstaan en ontbijten veel aangenamer.
Daarna naar de boulevard langs het strand.
Vooal Engelsen zijn echte dyhards.
In de zon, uit de wind is het boven de 20 , maar de thermometer stopt bij 15 graden.
Dat is voor hen genoeg om in een t-shirt zonder mouwen en een korte broek buiten te lopen.
Op het strand is het ook al druk met mensen die zelf hun strandstoel meegesleept hebben.
Met een bak koffie/kopje thee maken we gebruik van de gratis wifi verbinding bij McDonalds.
Lunch in de bus, daarna naar Albir om bij Lidl de geslonken voorraad aan te vullen.
5ltr drinkwater in een plastic can 59 cent.
's-avonds eten bij de chinees Corrie loempia (best wel groot) tjaptjoy met beef en bami , ik haaivinnensoep en babipangang met reist.
Daarbij samen een fles rode wijn en ijs toe. Ik had gevraagd om slagroom erop, die werd niet berekend.
De rekening was 10 euro 90 zonder tip.
Daarna dansen in hotel orange. Andrea begon met uitlessen van de dans Domino.
Half twaalf gingen we terug naar de camper. Gelukkig was er nog genoeg stroom in de accu om met de electrische deken het bed voor te verwarmen.

Donderdag 23 februari 2012 Benidorm.
Eerst naar de boulevard gelopen om de e-mail op te halen.
Daarna terug naar de bus voor de lunch.
We hoorden gisteren dat dat de workshop zaterdag niet in de benidorm opry is, maar in hotel sandos monaco.
Dat klopte wel een beetje met mijn verwachting:
200 mensen in de Benidorm Opry leek mij onmogelijk.
Dus zijn we gaan lopen om te kijken waar dat hotel was, ook al om een indruk te hebben hoelang we zouden moeten lopen om er van de bus te komen.
Dat is ruim 20 minuten. De nieuwe locatie ziet er wel super luxe uit. Het is een heel groot hotel met veel faciliteiten, aan een hoek van de calle Ibiza.
Daarna via de Avenida Mediterraneo terug gelopen.
We kwamen een winkel tegen waar ik voor 5 euro met iedere voet in een aparte bak vissen 20 minuten aan mijn onderste ledematen mocht laten sabbelen.
Een heel aparte ervaring,
Ondertussen was de zon weg en was de koude wind weer terug gekomen.
Corrie kreeg last van koude handen.
In een Engelse pub hebben we het avondmaal gebruikt.
Corrie steak, patat en salade, ik mixed grill, van varkensvlees met patat en salade.
Het waren flinke porties.
Met drinken en fooi erbij was het 14 euro.
Hier ook veel reclame bij pubs voor de sunday roast, maar of we daar nog tijd voor nemen, dat zien we wel.
Er waren voor de avond verschillende dans opties.
We kozen voor Andrea. Dat bleek nog geen 10 minuten lopen van onze bus vandaan.
Het was in "Buena Vista" een apartementen gebouw, ik schat met 70/80 mensen.
Na afloop thuis een koele teleurstelling.
's-ochtends heeft Corrie na het haar wassen de fohn gebruikt,
daardoor was er niet meer genoeg stroom in de accu's om 's-avonds na thuiskomst de electrische deken aan te zetten, het bed was dus niet echt warm.

• 24 Februari 2012 - 12:14

Thea Kok:

Hallo Herman en Corrie,

Weer in Europa aan gekomen? En nu eindelijk weer dansen. Dat zullen jullie wel hebben gemist. Nog heel veel plezier met de workshop zaterdag. Dat was toch met Peter & Allison? Ik hoor wel weer hoe het was.

Groetjes Thea

• 24 Februari 2012 - 12:14

Thea Kok:

Hallo Herman en Corrie,

Groetjes Thea

• 24 Februari 2012 - 14:18

Ton:

vissen aan je voeten knabbelen,
    ik heb het wel eens gezien, maar moet er niet aan denken. Lekker met al die voeten en vissen in een bak water'
    Heb je na deze behandeling wel fijn kunnen dansen! Waren je voeten ontspannen?
    Veel plezier

• 24 Februari 2012 - 16:42

Yvonne B.:

Ha Corrie en Herman. Zo te lezen gaat het jullie goed, wil alles horen over die vissen! Hier iets minder, ben ziek en kan al twee weken niet dansen. Maar het gaat al wat beter gelukkig. Veel plezier en ik hoop dat Herman wel warme voeten heeft xxx's & ooo's

• 24 Februari 2012 - 18:49

Francien En Nico:

Hey Herman en Corrie,
    Weer op het vaste land terug. We wensen jullie heel veel plezier met de workshops en dansavonden in Benidorm . Doe ze daar de groetjes van ons.
    Goeie reis naar huis volgende week.

Liefs Nico en Francien

• 24 Februari 2012 - 20:05

Maria:

Weer veilig op het vaste land, geniet nog het dansen en dan op weg naar huis want daar komt binnenkort ook weer een tijd om heerlijk van te genieten. Voorjaarsgroetjes vanuit ede nu nog 7 graden Maria

• 25 Februari 2012 - 14:54

Gerry:

hoi Herman, Ik heb met mijn dochter in Nijmegen ook in zo'n bak met visjes gezeten 20 min. vond het heerlijk en ook wel apart dat kriebelen. De prijs was alleen duurder 20 euro. Geniet nog de laatste dagen. Zonnetje schijnt hier lekker en temp. zo rond de 12 graden. Verschil is dus niet zo groot met jullie.
    Ik hoor al de verhalen wel en ben zeer benieuwd daarna. l. gr. theo en gerry

• 25 Februari 2012 - 15:15

Anja:

Hoi Corrie en Herman,
    Geweldige verhalen weer en ja Herman een mooie vrouw daar moet je pijn voor lijden toch....geniet nog even van het dansen en dan weer naar huis voor jullie volgende emotionele reis, veel plezier