rondreis noord Amerika - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu rondreis noord Amerika - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu

rondreis noord Amerika

Door: herman

Blijf op de hoogte en volg Corrie en Herman

07 Mei 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

Dinsdag 29 april 2014
Om 7 uur stond Renske voor de deur, de autorit naar Schiphol ging zonder vertraging.
Thuis via internet inchecken was niet gelukt.
Op Schiphol werden we ook weer naar een zelf inchecken machine verwezen. Ook daar lukte het niet. Bij de balie waar we de koffers afgaven had de juffrouw ook moeite met het printen van de instapkaart. Z Gelukkig waren we ruim op tijd. De paspoort controle verliep anders dan we gewend waren, maar wel snel (met gezichtsherkenning). We zitten in het vliegtuig naast elkaar, in de midden rij (3 stoelen).
We worden ruim voorzien van water en andere niet alcoholische drankjes. De warme maaltijd was sla met honing mosterd felle dressing, Corrie koos daarbij kip met aardappel en gemengde groenten, ik ging voor de lasagne met rundergehakt. Erbij een broodje en een chocolade spons cake. Een uur voor de landing kregen we ook een snack= broodje met gesmolten kaas erop en een redelijke plak kalkoenvlees erin. Erbij een zakje aardappel chips met zeezout en een kleine verpakte chocolade sultans en crisp cluster. De geserveerde koffie was op de Amerikaanse smaak afgestemd, gelukkig wel in een goed formaat geisoleerde beker.
Wegens slecht weer is Chicago gesloten, we gaan we eerst naar Madison bijtanken en wachten tot vliegveld Chicago weer open gaat.
Waar sprake was van Madison werd het Rockester waar het vliegtuig werd bijgetankt. Wachten duurt altijd lang.
Gelukkig hadden we oorspronkelijk 4 uur tijd voor de volgende vlucht naar Nashville.
Communicatie was, net als bij alle andere verstoringen, waardeloos.
We zijn naar3 verschillende gates gestuurd, om daar te horen dat we daartoch niet moesten zijn.
Uiteindelijk konden we instappen bij een gate waar heel andere bestemming op aangegeven stond "Dallas".
Het laatste gedeelte van de vlucht naar onze bestemming
Nashville was in een vliegtuigje met aan eend kant een rij met2 stoelen, dan een gangpad en een rij met 1 stoel.
Door de ontstane vertraging klopte de aansluiting in het transport naar het hotel ook niet meer.
In totaal zijn we bijna 24 uur onderweg geweest.

Woensdag 30 april
De dag begint zonnig.
Het inclusief ontbijt is eenvoudig, meer dan voldoende voor ons.
Als extra noem ik de vers gebakken wafels.
Rond zes uur plaatselijke tijd werden we gestoord door herhaald fluiten van een goederen trein, die vlakbij passeert.
Naar het centrum is het iets meer dan een half uur lopen.
Alternatief zouden we met de bus kunnen gaan,85 dollarcent per rit voor senioren. Wij kozen toch voor wandelen
Avond eten een hamburger met patat.
We hebben in 2 verschillende zaken op Broadway naar live muziek geluisterd.Niet geteld, lijken er wel 50 zaken te zijn waar live muziek is.
Daarnaast zijn
er ook veel optredens van muzikanten langs de straat kant.
Naar life muziek luisteren in een café en bar en restaurant heeft wel een nadeel.
In een beperkte ruimte spelen ze zelf met oordopjes in, dan moeten ze wel meer volume produceren om zichzelf te horen. Voor ons is dat dan ongeveer een half uurtje vol te houden, dan gaan we graag naar buiten om onze trommelvliezen wat rust te geven.
Terug lopend naar het hotel was er een koude wind opgestoken.

Donderdag 1 mei 2014
Voor de wekker afging, gewekt door de fluit van de passerende goederentrein.
Weer genoten van het ontbijt met vers gebakken wafel.
Naar het centrum gelopen. Bezoek aan het Tennessee state museum,
Met afdelingen over de burgeroorlog, Afrikaanse Americanen voor diee oorlog en de ontdekking en ontwikkelingen van het land door Europeanen.
Daarna op ontdekking gegaan naar plaatsen waar we vanavond naar muziek gaan luisteren. Het zal nog moeilijk worden, morgenavond naar het theater is dit eigenlijk onze laatste vrije avond hier.
Lunch:hotdog met coleslaw en patat.
Door het centrum rijden drie gratis ringlijn bussen.
We zijn naar een park en de farmersmarket geweest.
Vandaar konden we terug lopen naar ons motel.
Avond: we wilden naar de wildhorse saloon. Beetje vaag, voor de deur moesten we zes dollar p.p. voor de toegang betalen, er stond geen bordje met die prijs en we zouden ook geen betaalbewijs krijgen. Ondertussen zagen we anderen zo naar binnen lopen. Wij zijn maar doorgelopen, kijken thuis wel via internet naar de uitzendingen van CMT.
De avond in een blues bar gebleven, bandje met 5 man.

Vrijdag 2 mei 2014
Met de zon hoog aan de hemel waren we wakker voor de wekker ons riep. Ruim de tijd genomen voor het ontbijt.
In de ochtend nog een laatste keer naar DE straat voor country muziek Broadway. Naast Tootsies was een bar met muziek waar ze ook nog koffie verkochten, dat was de enige die wij konden vinden in die lange straat. Wel te koop bij eethuizen, maar dat was zonder levende muziek.
Met de bus s-middags naar het grandoldOpry terrein gegaan, naast het theater is er een shopping mall en zijn er verschillende hotel complexen, de grootste daarvan is met 2080 kamers!
Ons was geadviseerd om 15 minuten voor aanvang op onze plaatsen te zitten, er werd een voorprogramma gegeven.
Avondeten in de foodcourt van het winkel centrum:(Japans)kip in terriyakisaus,met wok groenten en rijst. De terug reis werd nog een avontuurtje. We konden onze instap bushalte niet vinden. De laatste terug rit van die dag. Met een gasten bus konden we mee naar het grote hotelcomplex. De chauffeur zou de stadsbus dienst waarschuwen.
Inderdaad kwam die na een kwartiertje voorrijden en konden we terug naar het centrum van Nashville.
Vandaar terug gelopen naar ons motel.

Zaterdag 3 mei naar Memphis.
Had ik beschuit meegenomen, dan waren dat nu kruimels in bed geweest.
Het werd een zonnige hete(boven 30 graden!) dag.
De Greyhound bus in Nashville vertrok op tijd.
In de wachtruimte zijn er voldoende USB en 120 volt aansluitingen,
Ook is er gratis wifi.
De reis verliep zonder problemen.
In Memphis ligt het busstation bij het vliegveld en er is een halte voor de stadsbus. Met 1 keer overstappen kwamen we bij Motel 6(geen aanrader). HET muziek gebeuren viel voor ons een beetje tegen, na Nashville. In Beale street zijn 2 blokken afgezet en dat is het dan.
Voor je het afgezette straat deel in mag is er identiteits (LEEFTIJD) en vuurwapen controle. Ook meegenomen drinken moet worden weggegooid. Veel gezien daar: viskommen met ijsschaafsel en drank(wodka of iets anders met wat kleurstof) en heldere plastic pijpen met een bol onderaan, ook goed voor zo'n drie liter drank. In Nashville mag je NIET met drank op straat, hier in dit stuk je Memphis mag dat wel. Avondeten: entrecote steak met gepofte aardappel en salade.

Zondag 4 mei 2014
Blauwe lucht , de zon brandt
We wandelen naar de rivier en luisteren naar een band in een parkje.
Lunch:maaltijdsalade. Tegen de avond is het zo heet dat het buiten niet lekker meer is. We gaan terug naar de hotelkamer met airco.
Avondeten: kipvlees met terriyakisaus (uit de magnetron) en brood.
Het is hier wel heel erg oppassen met eten en drinken. Tomatensap kunnen we niet vinden, wel met toegevoegde suiker. Onze ontbijt drank is nu V8 groentensap. Een keer een flesje fruitpunch geprobeerd, smaakte wel, maar daar zat 73GRAM SUIKER in.
Met veel moeite kon ik flesjes sodawater vinden.
In het motel is wel een ijsblokjes automaat.

Maandag 5 mei 2014
De lucht is weer strak blauw, gelukkig staat er een briesje.
Hoe gek kunnen mensen zijn?
Om 11.00 uur staat er in hotel peabody een drie dubbele rij mensen (waaronder dus ook 2 Nederlanders)Van de lift deur tot aan de inpandige fontein. Dan opent de liftdeur,komt naar buiten: 5 eenden
(1m 4v) en een livrijer. Die begeleidt de eendjes naar de fontein.
Die mogen daar rondjes zwemmen tot 17.00 uur, dan weer afmars.
Applaus. Dat was het dan. In de mainstreet rijden oude elektrische tram stellen. Ongeveer halverwege die straat is een parkje met muziektent.
Een tijdje gekeken en geluisterd naar een theatergroep die een voorproefje gaf van hun avondvoorstelling.
Op tijd terug naar het motel morgen heel vroeg op.
Avondeten:Cihinees family meal, gekookte rijst, veel gewokte groenten
, uit de zee,kip,rund, varken.

• 08 Mei 2014 - 23:26

Derk Poel:

Beste Herman en Corrie,
    Mooi sfeer bericht van jullie uit de USA. Ik heb het met plezier gelezen, terwijl mijn dochters aan het dansen waren op muziek van Madonna, 10 x het zelfde nummer.
    Goede reis en pas goed op elkaar,
    Vriendelijke groeten uit een regenachtig Arnhem 23.20 uur,
    Derk