t/m zondag 9 okt 2016 - Reisverslag uit Águilas, Spanje van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu t/m zondag 9 okt 2016 - Reisverslag uit Águilas, Spanje van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu

t/m zondag 9 okt 2016

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Corrie en Herman

10 Oktober 2016 | Spanje, Águilas

Di 04/10/2016
Naar Fuengirola.
Met soms jaren er tussen komen we hier al meer dan 25 jaar.
Onze "vaste" overnachtingsstek is opgeheven.
Nu vonden we een plaats tussen een school en een moskee.
Het was bewolkt en warm. Van laag over zee kwamen de wolken het land op,
ze hadden moeite om over de achterliggende bergen te komen.
Jammer, deze keer geen aankondiging gevonden over line dance activiteit.
De stad is veel groter geworden en ook moderner. Gelukkig is het oude centrum bewaard gebleven.
avondmaal: aardappelen sla en een hamburger.
Gereden 202 km, Totaal 3908 km
N 36.56064 W .62701 hoogte 2 meter boven zeeniveau.

Wo 5/10/2016
We zijn in Fuengirola gebleven.
's-ochtends een wandeling over de boulevard naar de andere kant van de stad.
Voor de terugweg genoten van een kop koffie met spaanse brandy (nog steeds maar € 1,50 samen), Corrie nam thee met een scone. Hoewel nog steeds onder Engelse leiding was de scone niet meer zoals ze in Engeland gewent is.
Er was veel bewolking op zee en ook boven land. Bij het strand, tot voorbij het oude centrum was er een brede strook waar de zon door de wolken wist te breken.
Voor ons dus flink smeren voor we op pad gingen.
Tegen de avond gingen we er op uit voor een drankje met tapas.
Avondeten: bloemkool, aardappelen en karbonade.

do 06/10/2016
In Carchuna ging de brandstofmeter naar de reserve streep.
Na 876 km ging er precies 59 liter diesel bij @ 1.088 per liter.

Uit de NKC/ACSI gids hadden we gekozen voor een overnachtingsplaats in San Jose (in nationaal park Cabo de Gata). Jammer dat bleek niet meer te kloppen. We dachten er een andere plek gevonden te hebben, waar bij de in en uitrit een P met camperteken stond. Alleen... in het midden tussen die twee palen een bord dat overnachten verboden was.
In de zomer betaal je voor overdag daar staan € 5,=.
Na een rondwandeling kwamen we terecht op een parkeerplaats bij een supermarktje, waar geen overnachtingsverbod stond.
Avond eten: (uit een supermarkt diepvries) groene tagliatelli met roze zalm, voor het koken zelf 150 ml melk toevoegen. Was heerlijk.
Gereden 292 km, totaal afgelegd 4200 km
N 36.76758 W 2.10923 hoogte 18 meter (calle Real de Sotilla)

vr 07/10/2016 We hadden een andere bestemming op het oog maar:
In de bergen van het natuurpark, grenzend aan de zee was een mooie parkeerplaats aangelegd, waar vandaan Corrie een wandeling/afdaling wilde maken naar het strand/de zee.
Het was heel heet en ik had daar niet zo'n zin in. Bleef dus bij de auto. Na een rondje om de benen te strekken kwam ik terug bij de camper en zag dat de linker achterband er wat leeg bij stond: geen probleem ik heb een elec bandenpomp bij me. Die kwam echter niet op spanning, bleef bij 2 steken.
Pech: halverwege het rubber ventiel was een scheur. Pompen kon dat dus nooit verhelpen. Gelukkig net een niew reservewiel laten monteren(de vorige bleek onder de wagen uit gestolen). Toen begon pas echt de pret. Het reservewiel bleek geborgd met een moer in een maat waar de wielmoer sleutel ruim overheen zakte, die kon ik dus niet los krijgen. Een Ford in onderhoud bij een Ford garage heeft Europa hulp dekking, dus om 13.30 uur gebeld met de vermelding dat ik een passende dop/moersteutel ontbeerde. Hulp zou binnen anderhalf uur arriveren. Toen ik na twee uur nog maar weer eens ging bellen wanneer ik nu hulp kon verwachten werd ik daar in de wacht gezet. Dus kon ik niet veel anders doen dan wachten. Na 15 minuten de verbinding verbroken. Daar zal Ben wel heel blij me zijn, die rekening krijg ik later. Uiteindelijk werd ik om 17.00 door een spaans bedrijf gebeld. Zij wilde mij wegslepen naar een Ford garage. Het bedrag daarvoor was echter meer dan Ford Nederland daarvoor wilde vergoeden. Of ik kontakt met Ford Ned op wilde nemen om hen te bewegen toch het hogere bedrag te vergoeden. Dat was ik dus niet van plan: ze hoefde alleen met een storingswagen te komen die ook de passende sleutel had. ca 80 km achterop een bergingswagen vind ik dan echt wat overdreven. Ondertussen aan de praat geraakt met een behulpzame Spanjaard. Die vond dat uit mijn eigen gereedschapkistje wel wat gevonden kon worden om een 19mm moer los te krijgen. Inderdaad lukte dat en was het probleem daarna dus zonder Ford assistentie snel verholpen. Ford Ned daarna gemeld dat het probleem zelf verholpen was. Bij invallende duisternis konden we onze weg weer vervolgen.
We kwamen tot Vera a/d A7/N340. Aan de rand van de stad vonden we een rustige overnachtingsplaats.
Avondmaal: rode kool, aardappelen, bal gehakt.
Gereden 116 km, Totaal 4316 km
N 37.24628 W 1.87026 hoogte 102 meter (avenida Andalucia)

Za 8/10/2016 naar Playa La Carolina
Begonnen met naar een bandenservice bedrijf te rijden, dat was op de weg terug naar de A7/N340
Voor slechts € 15.50 werd een nieuw ventiel geplaatst, balanceren en terug wisselen met het reservewiel inbegrepen.
Playa la Carolina heeft eigenlijk twee stranden. Het ligt op de grens van de provincies Andalusie en Murcia. Komt een van de 2 polities bezwaar maken tegen verblijf dan is lechts 100 meter verplaatsen voldoende om uit zijn jurisdictie gebied te verdwijnen. Het is een plaats waar we al meerdere keren geweest zijn.
Lunch: pannekoeken
Avondmaal: kop instant rundersoep, gekookte maiskolf en belegde sesam crackers.
Gereden 50 km, totaal afgelegd 4366 km
N 37.37627 W 1.62879 hoogte 14 meter.

Zo 09/10/2016 We blijven op Playa la Carolina.
Het is prachtig weer weinig bewolking rustige zee.
Om naar het strand te gaan moeten we een trap af met circa 25 treden.
Hier is het in zee zwemmen net zo warm als in een tropisch zwemparadijs, met glashelder water.Om te kunnen zwemmen wel eerst 20/30 meter vanaf het fijn zand strand lopen.
Lunch: pannekoeken met gember schaafsel.
Tegen de avond naar een strandpaviljoen gelopen. Daar bij een glas rode wijn 3 tapas gegeten: stoofvlees, aarappelkoek en een kroket met kaasachtige inhoud.
Avond eten daarna eenvoudig: gemengde sla.

• 10 Oktober 2016 - 11:32

Anja:

Hallo Herman en Corrie

Wat een schrik en gedoe met die band maar heerlijk dat het is opgelost

• 10 Oktober 2016 - 15:24

Hennie Kalkman:

Hoi Herman en Corrie....Jammer dat we niet wisten dat jullie Fuergirola aan deden.
    Wij zitten daar momenteel en waren er ook toen jullie er 2 dgn waren.
    Wij gaan Vrijdag de 14e weer naar huis.
    Er was een Feria in Fuengirola.
    We wens jullie nog een fijne reis verder......gr