tot en met 12 mei 2014 - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu tot en met 12 mei 2014 - Reisverslag uit Oceanside, Verenigde Staten van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu

tot en met 12 mei 2014

Door: herman

Blijf op de hoogte en volg Corrie en Herman

13 Mei 2014 | Verenigde Staten, Oceanside

Dinsdag 6 mei 2014
Vroeg op, gaan met de trein om 06.50 van Memphis naar New Orleans.
Het wordt weer een (te?) warme dag.
De trein reis is comfortabel. Gereserveerde stoelen, met een zee aan beenruimte. Ook hier zijn weer stopcontacten bij de zitplaatsen, kunnen dus de tablets ongestoord gebruiken. Maar een heel enkele keer lijkt het uitzicht even op wat we zien tijdens een treinreis in Nederland. De rest van de tijd zijn het uitgestrektheden, zover als je kan kijken zonder wegen, bebouwing of mensen. Soms een akkerveld dat tot aan de horizon loopt. Tijdens de reis was er soms dreigende bewolking, maar er is geen drup gevallen. Bij aankomst in New Orleans was de lucht weer strak blauw en het was erg warm, niet benauwend. Dat verwachtte ik wel in een moeras omgeving. Een van de wielen onder de koffer van Corrie heeft banden pech. Daarom nu met een taxi naar onze overnachtingsplaats gegaan. Het is een caravan met in de zijkant een uitgeschoven stuk bij de woonkamer.
De eerste die we te zien kregen was niet acceptabel, leek wel uitgewoond en rijp voor de sloop.
Wat we nu hebben is te vergelijken met een klein appartement:
achterelkaar slaapkamer, woonkamer met keukenblokje en koelkast, douchebak en toilet.
Naar de bushalte is het 5 minuten lopen. Dan15 minuten rijden om in het "french quarter "te zijn. Op vertoon van paspoort mogen we op senioren tarief reizen. Avondmaal: Corrie Po - Bo beef, ik Po-Bo duck.
Pobo staat voor poor boy. Op een schaal 2 doormidden gesneden stukken baguette, daarin rijkelijk de vulling met erbij Mexicaanse kruiden
Garnering sla tomaat komkommer en zout zure augurk.

Woensdag 7 mei .
De temperatuur blijft hoog, wel meer bewolking die af en toe met regen dreigt, maar daar blijft het bij.
Over (de oude)kade langs de mississippi gelopen.
Met de veerboot overgevaren: is niet meer de moeite waard (door aanleg van bruggen is het nu een 5 minuten heen en weer alleen door toeristen gebruikt).
Vooral veel geluisterd naar levende muziek op straat en in parken.Tussendoor met de bus heen en terug naar de caravan om uit te rusten. 'S-Avonds naar een 45 minuten uitvoering van preservation Halll band geweest. Hier is de inflatie ook duidelijk merkbaar. In de beperkte ruimte kunnen 100 personen 40 met gereserveerde zitplaats van 40 dollar en 60 staanplaatsen van 20 dollar. Voor staanplaats een uur voor het optreden in de rij staan en hopen dat er nog plaats is.zitplaats reservering alleen via internet. Er waren geen stoelen meer vrij in de dagen van ons bezoek. We hadden geluk, mochten op een kussen zitten voor de stoelen rijen.

Donderdag 8 mei 2014
Heet (boven 30 graden) er was steeds wel een stukje blauwe lucht te zien. We zijn naar de begraafplaats geweest (allen in gemetselde bouwwerken boven de grond), muziek luisteren in een park, ervoor was een plein waarop tarot lezers, glazen bol voorspellers en mensen die een reading deden hun diensten aanboden. Hadden ze genoeg verdiend(3 of 4klanten) dan werden klaptafel en stoelen opgeladen om plaats te maken voor een volgende aanbieder.
Aan de andere kant van het oude kwartier naast de begraafplaats, was ook een park (standbeeld Louis Armstrong en theater Mahelia Jackson
) met farmers market en muziek manifestatie. Meegedaan met een linedance workshop Zydeco dance. Om dit goed te kunnen doen moet je wel een gekleurde aard hebben, tempo en beweging waren voor mij niet bij te houden.
Avondeten: New York strip steak met gepofte aardappel en gestoomde groenten. Waar in de koe de New York strip zit? Ik heb er geen idee van,
Het smaakte wel lekker.

Vrijdag 9 mei 2014
Na een vroeg ontbijt (6.15 uur op) kwam de taxi ons om even na half acht ophalen. Op de hoofdweg naar het vliegveld was een stremming.
Gelukkig wist de chauffeur nog een andere weg,er mocht niet zo hard gereden worden, maar we bleven wel rijden. Vanaf de gemeente grens naar het vliegveld is een vaste prijs, langere omweg maakt geen verschil. Onderweg moesten een paar keer de ruitenwissers het werk doen.Net als vorige keer lukte zelf inchecken niet. Ook hier moest de balie medewerkster meerdere pogingen doen voordat de instapkaart uit de machine kwam. Alle codes en de paspoorten zijn in orde, snap ook niet waarom het dan ineens wel lukt.
Bij het overstappen in Houston moesten we ons haasten.
Het instappen voor de volgende vlucht begon 5 minuten nadat we geland waren, maar we moesten van D6 naar C44 lopen.
Tijdens de vlucht van Houston naar San Diego, moesten werd bijna de hele vlucht onze veiligheidsriem aangetrokken houden, er was veel turbulentie. Na aankomst was het even wachten op onze koffers. Nancy en Richard stonden daar al te wachten, het was niet ver lopen naar de parkeerplaats.
We zijn hier weer een uur terug in de tijd: 13.15(PST) hier is 22.15 in Nederland.
De thermometer stond wel bijna op 30 graden.
Avondeten: steak, met groenten.

Zaterdag 10 mei 2014
Iets bewolkt, veel wind, hete zon, mijn ogen hebben wat last, zijn af en toe waterig.
Mijn ogen/ademhaling voelt als na een paar Uur rijden op de Duitse Autobahn, zonder airco aan.
We zijn naar een grote supermarkt geweest, lijkt meer op een Makro.
Plastic kan met melk is 2,4 liter 1% vet en smaakt goed. Er is ook lactose vrije melk, karton 1,9 liter. Daaraan heb ik me nog niet gewaagd.
Tegen de avond gingen we met de auto naar San Diego.
Diner in een restaurant, Corrie koos (hier) een broodje (Thuis zouden we zeggen een brood) rosbief met saus en bijlagen,
ik ging voor witte rijst, met wok groenten en roze garnalen.
Daarna naar een concertzaal, thema was James bond film muziek,
na de pauze kwam er ook een zangeres bij, heeft vroeger een aftitelings liedje voor een James Bond film ingezongen.
In de warme avondlucht rond 23.00 naar huis

Zondag 11 mei 2014 Moederdag krijgt hier commercieel veel aandacht.
Heet, matige wind,veel zon.
Na bezoek aan een paar winkels zijn we maar de grote supermarkt gereden. Voor lunch een hot dog met erop en eraan relish, mosterd en vers gehakte uitjes. Met nog 2 gasten genoten we van het avondeten: land karbonade, groene asperges, gewokte groenten en gemengde sla.

Maandag 12 mei 2014
Een mini hittegolf komt eraan.
Temperatuur overdag boven 30 graden, s-nachts boven de 20.
Nancy en Corrie hebben direct na het ontbijt een wandeling gemaakt, omdat het te heet zou worden daarna.
Daarna ben ik met Nancy naar de AAA(=ANWB) gegaan.
We moesten ongeveer 20 minuten wachten.
Daarna werden we zonder haast geholpen.
Ik kreeg een tasje vol met reis boeken mee.
Meest blij was ik met de wegen kaarten en een triptiek van de hele route, daarop ook aangegeven alternatieve routes met mooi uitzicht.
Na terugkomst een lichte lunch.
Met de auto zijn we naar Karlsbad gereden.
Daar met de trein naar het SANTA FE station in San Diego.
We maakten een wandeling langs de havenkant en een klein ommetje naar de binnenstad.
Met een dubbeldeks trein terug naar Karlsbad.
Daar genoten van het avondeten.
Gerookte speenvarken ribben, aangemaakte sla met 1000 island dressing en patat die wij vlaamse frieten noemen met mayonaise. Geheel weg gedronken met een glas jonge rode wijn.

Het verslag bijwerken vanaf mijn tablet is lastiger voor mij dan verwacht

• 13 Mei 2014 - 22:55

Tonnie:

fijn om je verslag te kunnen lezen. Deze manier werkt goed.
    Wat een verschil: jullie daar een hittegolf en wij hier een
    week met kou (10 graden) , regen , maar dan ook echt regen, en veel wind.
    Wat was er in Karlsbad te doen? Was de temperatuur daar draaglijker? kon Corrie het tempo van de linedance wel bijhouden?

• 14 Mei 2014 - 14:23

Nachtuil:

Hoi wat een genot om te lezen wat jullie meemaken,en genieten wij zo ook.
    Jullie mogen wel wat warmte naar Holland sturen het is hier eenstormachtige herfst in plaats van voorjaar.
    Nu samen met vrienden een fijne tijd nog,liefs Anja