Macclesfield/Londen - Reisverslag uit Wrexham, Verenigd Koninkrijk van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu Macclesfield/Londen - Reisverslag uit Wrexham, Verenigd Koninkrijk van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu

Macclesfield/Londen

Door: Herman, foto's Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie en Herman

09 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Wrexham

2Nov2013 Zaterdag
Met familie zijn we in een taxi-busje naar Buxton gegaan.
Voor de eerste keer was ik bij een huwelijkssluiting zonder stadhuis of kerk.
De gehele dag vond plaats op 1 locatie in een sfeervol hotel met de naam Old Hall,
vlak naast een Victoriaans badhuis met "geneeskrachtige" bronnen.
De oude sfeer daar alom aanwezig.
Op het menu stond, in bruidssfeer, een traditionele Sunday roast, met vooraf en toetje.
Afgesloten werd met uitsluitend Engelse soorten kaas.
Dat was een smaakvolle ontdekking voor mij.
De avond werd afgesloten met dansen op muziek van een jazz trio.
Het was traditioneel Engels. Bij opening van de avond krijgt ieder een drankje aangeboden,
het vervolg is voor eigen rekening.
Op de terugweg in de taxibus was er een tamelijk dichte mist. Het heeft de hele dag vaak en veel geregend.
3Nov2013 Zondag
In Rainow zijn we bijna de hele dag binnen gebleven, het was heel slecht weer.
4Nov2013 Maandag
We hebben wat gewinkeld en gewandeld in Macclesfield.
Het was de nacht ervoor al zo vochtig en koud, dat we onze bus bij het huis konden zetten.
Met een stroomdraad en een tot onze uitrusting behorende ventilator kachel kregen we het weer aangenaam in onze bus.
Tegelijk konden de boord accu's worden bijgeladen. Door het geringe aantal gereden kilometers de afgelopen dagen heeft de motor-dynamo er niet genoeg in kunnen pompen.
5Nov2013 Dinsdag
We verlaten Rainow en gaan op weg naar Londen.
In Cheshire en Derbyshire, nog niet op de grote doorgaande wegen komen we hellingen tot 17% procent tegen, zowel op als af-gaand. Opgaan is geen probleem de dieselmotor snort en zonder problemen komen we in 2e versnelling boven.
Afdalen doe ik dan in 1e versnelling, met de motor gierend, bijna in overtoeren.
Op smalle binnenwegen is het rijden geen probleem: "wie eerst?" wordt soepel opgelost, vaak zonder toepassen van de regel "klimmend gaat voor dalend".
Daarbij heb ik het voordeel dat een van de twee de plaatselijke situatie goed lijkt te kennen.
Bij de rondweg om Londen koos ik de verkeerde 5e afslag op een rotonde.
Dat tikt wel aan, extra 18 km heen en weer rijden.
Dwars door Londen rijden is een belevenis.
Het doet denken aan rijden door de binnenstad van Rotterdam zo rond 1960.
Ook doorgaande wegen zijn vaak niet meer dan straat breedte, waarbij bus halte's dan ook nog 1/3 van de wegbreedte nemen.
We zijn gereden naar een camping bij Crystal Palace. Mooie lokatie en goede voorzieningen.
In het park bij Crystal Palace (het palace is er overigens niet meer) was er vuurwerk "Bonfire"
Avondmaal: steak in een pub. Corrie koos Sirloin(entrecote), ik ging voor de Rumpsteak(biefstuk).
Gereden: 352km N51.42419 W0.07250 Londen, Crystal Palace Parade.
6Nov2013 Woensdag
Alleen bij een treinstation zijn nog dagkaarten openbaar vervoer Londen te koop.
Voor ons geen 65+ korting, wel goedkoper na 09.00 uur's-ochtends.
Dat werd een wandeling van ruim 20 minuten.
Daarna met trein en metro naar het centrum( Trafalger sq). Terug gingen we met een 2dekker bus, boven voorin hadden we een mooi uitzicht.
Bij het eindpunt van buslijn 3 zijn we nog even wat doorgelopen voor ons diner.
Corrie sliced honey chicken, ik een halve piri-kip. De piri was gelukkig niet te heet, een saus erbij,
de kip zelf was niet gekruid.
7Nov2013 Donderdag met de bus zijn we naar een wijk winkelcentrum gegaan.
Er zijn markt stalletjes op straat. In plaats van verkoop per gewicht bieden ze daar een maat schaal/kom aan gevuld met groeten/fruit voor 1 Epond.
We zijn met de bus terug gegaan naar de camping, de boodschappen mee nemen naar het centrum is niet handig.
Daarna weer met lijn3 naar het centrum.
In plaats van een avondmaal genoten we van een high tea. Jammer dat voor ieder kop thee apart betaald moest worden, dat vinden we ongebruikelijk. Achteraf werd dat ook beaamd.
We hadden geen thee moeten vragen maar "heet water". Dan voel ik me dus lichtelijk getild.
Gelukkig hadden we een goed vooruitzicht. De dag ervoor hadden we via een ticket office kaartjes gekocht voor een musical. Een avond in een theather in Londen geeft ons echt een feestelijke sfeer.
Daarna, rond 22.30 uur vanuit een overvol centrum weer met bus 3 terug naar de camping.
8Nov2013Vrijdag.
Voor 12 uur moesten we de camping verlaten hebben.
Dat gaf geen probleem. Nadat we de vuilwater tank hadden geleegd en schoon water ingenomen gingen we op weg.
Tegenover de camping was een Shell station: na 374 km diesel bijgevuld met 32.7 liter van 1.354 per liter.
Eerst weer de stad Londen door, om daarna via de Dartmoor crossing (2 Epond tol) richting Harwich te gaan.
Op de heenweg was het ons niet gelukt de op internet aangegeven overnachtingsplaats voor camperste vinden. De zus en haar man, van Corrie, hadden een ander adres gevonden op interrnet.
Overdag aangekomen wat rond gereden maar geen van 2 de plekken gevonden.
We staan nu op een parkeerplaats bij een nieuwe supermarkt. Daar zijn de bordjes die lang parkeren/overnachten verbieden nog niet geplaatst.
Avondeten: gekookte aardappelen met rode kool en een bal gehakt.
Gereden: 154 km N51.93718 O(ost)0.0127324 Harwich King Georges Avenue (bij ASDA)

• 09 November 2013 - 15:09

Jane:

Hoi Herman ,Corry,
    Weer een goed reisverslag,doe het jullie niet na
    links rijden in Londen Zijn jullie naar Yersey bos geweest?
    Lijkt me te gek met al die bekende songs.
    Wat is chicken honey,lijkt me heerlijk.
    Tot????
    gr Jane

• 10 November 2013 - 18:27

Anja Nachtuil:

Hoi Herman en Corrie,

Zo te lezen hebben jullie weer genoten, bruiloft, Londen en dan daar rijden.....doe het jullie niet na!
    En Herman ik voel met je mee, hot water !!!! Nu ja weten wij ook weer,trouwens die gevulde etagieres zagen er goed uit kreeg er zin in,haha!
    Nu goede overtocht al denk ik dat jullie nu al thuis zijn....hoor het wel.

Groetjes Anja