1e week in Benidorm - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu 1e week in Benidorm - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu

1e week in Benidorm

Door: Herman, foto's Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie en Herman

24 Februari 2014 | Spanje, Benidorm

We gaan naar Benidorm
Maandag 17 februari 2014
Voor de eerste keer vertrekken we van vliegveld Zestienhoven/Rotterdam.
Vroeg op, om zelf naar Rotterdam te rijden.
We hadden wat file vertraging ingecalculeerd, dat bleek nog niet genoeg.
Er was krap tijd om bij de broer van Corrie in Rotterdam een bak koffie te doen.
Nee, Corrie is nog niet van smaak veranderd, voor haar dus thee.
We werden door haar broer naar het vliegveld gebracht.
Wat een verademing in vergelijking met Schiphol/Amsterdam.
Bagage inleveren ging vlot. Vanwege de vliegtuig bezetting werd verzocht ook de handbagage als
ruimbagage af te geven. Inderdaad het toestel was volgeboekt, maar door de ingeleverde handbagage
was er toch voldoende opbergruimte in de cabine.
We vertrokken op tijd en kwamen na een voorspoedige vlucht aan in zonnig en warm Allicante.
Het meldpunt voor de bus transfer naar Benidorm was snel gevonden.
2 minuten lopen van het appartement konden we uitstappen, met de mededeling dat we 2 dagen
voor vertrek moesten bellen voor de juiste opstaptijd voor de terugvlucht.
Ons 2 kamer appartement is op de 16e etage, schoon, eenvoudig ingericht. Aan de slaapkamer zit een balkon
met uitzicht op zee. In de woonkamer is een glaswand, ook met uitzicht op zee.
Behoudens de keren dat de zon een nog hogere flat passeert hebben we de hele dag zon binnen.
We zijn gaan eten bij de chinees, groenten en plakjes runderhaas met oestersaus, vooraf haaivinnensoep en ijs toe,
daarbij bami, nassi, een halve fles rode wijn en een flesje water.
Daarna zijn we gaan dansen bij Andrea, dat was in bar Sactuar (hotel Orange).

Dinsdag 18 februari
Het is wat koeler: 18 graden, bewolkt met weinig zon.
Naar het oude centrum is het ongeveer een half uur wandelen.
Daar hebben we bij de Mercadona levensmiddelen ingekocht.
Zonder boodschappenkar of rugzak, moeten we alles zelf meedragen, daardoor is de keuze in wat we kunnen
meenemen heel beperkt.
Avondeten: thuis verse snijbonen met aardappelen en vlees krabbetjes.

Woensdag 19 februari
tot half elf was het bewolkt, daarna kwam de zon.
We hebben onze aktiviteit gesplitst.
Terwijl Corrie naar de markt is gegaan, ben ik opzoek gegaan naar een voordelige internet data
Op de indoor market kon ik een 1,5GB kaartje kopen, dat in de mifi van Vodafone werkt.
Geldig een maand voor 15 euro. De DIGI mobil kaart geeft een mobiel telefoonnummer in Spanje en tegelijk
een telefoonnummer in Roemenie. (wat moeten we daar nou mee?)
Corrie kan daarmee nu vanuit het appartement internetten.
Omdat ik tamelijk veel data gebruik ga ik naar beneden. Er is op de begane grond een ruimte waar 24 uur per dag
gratis wifi beschikbaar is.
Avondeten: brocoli met aardappelen, lams kotelet en een gebakken lams niertje.(daarvan bleef na bakken niet
veel over).
Deze avond zijn we gaan dansen bij Paula in hotel Riviera.

Donderdag 20 februari
Dat is nog eens wakker worden: blauwe lucht en zon, bleef de hele dag.
Wandeling langs het strand tot bijna het centrum terug over de Avenida del Mediterraneo
Avondeten: bloemkool aardappelen en gebraden gehakt.
Tegen de avond kwamen er grotere golven uit zee.
De wind die ik daarmee verwachtte kwam niet.
Ons avondvertier: dansen bij Andrea in de Sactuar bar. Uitgestapt dans Qando de Cuba.
We hebben een nieuw kijk vertier erbij.
Vanuit de flat kijken we op de boulevard, het strand en de zee.
Op de boulevard wordt “balletje balletje” gedaan. Een geraffineerde vorm van oplichting.
Er zijn 6 mannen bij betrokken en een vrouw. Twee daarvan staan links en rechts op de uitkijk, om te waarschuwen
als er een politie wagen komt, dan is het oppakken en wegwezen.
Met veel misbaar en geschreeuw trekken ze de aandacht van passanten. De vrouw wint altijd en laat dat dan vol
trots aan de voorbijgangers zien. Daarmee lokt ze de slachtoffers naar de “gok tafel” dat is een kartonnen doos met
daarop drie uitgeholde halve aardappelen, met ruimte voor een balletje.
Eerste inzet is 20 euro, die wordt vaak door de speler teruggewonnen, om hem/haar te verlijden tot inzet van 50 of
100 euro. Een (soms zelfs twee als het druk is) van de medewerkers doet ook mee met zo een hoge inzet.
Ja dan wordt er natuurlijk niet meer gewonnen. Speler is dan altijd zijn inzet kwijt. Nadat er ongeveer 3 mensen
geld verloren hebben, pakken ze rap de boel op en gaan naar een vluchtplaats, die kunnen we ook uit de flat zien.
Daar wordt de buit verdeeld en de meelopers van nieuw speelgeld voorzien voor een volgende ronde.
De uitkijk mannen waarschuwen voor de nadering van een politie auto. Deler en handlangers smeren hem direct
via de vluchtweg.
Een van de uitkijk mannen pakt daarna de doos(speeltafel) en gaat ook een vluchtweg.
Ze kunnen zien dat de politie auto gepasseerd is. Dan wordt er een nieuwe werkafspraak gemaakt en beginnen ze
opnieuw. Wij zien ze alleen 's-ochtends en 's-middags. In de avond staan ze ergens anders op de boulevard.
Omdat er zoveel personen bij betrokken zijn krijgt een politie auto met 2 inzittenden ze nooit te pakken.

Vrijdag 21 februari 2014
We beginnen de dag met een blauwe lucht en wat sluier bewolking.
De zee is weer kalm, geen koppen op de golven.
Voor de dagelijkse boodschappen zijn we weer naar de Mercadona gelopen in het oude centrum.
Met wat rond kijken daar zijn we een paar uur verder eer we terug zijn.
We zijn uit eten gegaan: halve kip met patat, frites saus is er nog niet, dus echte mayonaise erbij.
Daarna zijn we gaan dansen bij Paula in hotel Riviera, er was een matige belangstelling.
In een doorloop daar naar toe waren we in hotel Ambassador. Daar was in twee zalen ook line dans muziek.
In een zaal voornamelijk Spaanse mensen, in de ander Engelsen.Wel een beetje raar: concurrentie in eigen huis.

Zaterdag 22 februari 2014
ZON!
Zoals thuis 's-middags brood met gebakken ei, 's-avonds brood met biefstuk.
Niet wezen wandelen. Avondvertier in de Red Dog.

Zondag 23 februari 2014
Bij wakker worden was het in de kamer al 22 graden! Het is een mooie warme dag geworden.
's-avonds terug naar huis lopend was het een stuk kouder, goed dat we een vest en jas hadden meegenomen.
Corrie is 's-ochtends naar de zondag markt geweest. Zonder boodschappen tas/rugzak kan er maar beperkt
worden ingekocht.
's -avonds uit eten: mixed grill met sla en patat. Daarna dansen in de Red Dog. Dit keer met Ron Jones.
Hij heeft nu een wat uitgebreider repertoire, maar speelt nog steeds alles in dezelfde dreun.

• 24 Februari 2014 - 15:37

Jan En Ria Van Dijk:

Jullie hebben het heel goed. Genieten nog maar een poosje zeggen wij.

• 24 Februari 2014 - 20:06

Marianne Van Den Berg:

Heel veel plezier in Benidorm,zal wel lukken.

nicht dientje en Kees zijn daar ook ,misschien kom je ze tegen., doe ze de groeten a.j.b.

heb het goed.

liefs van nico en marianne

• 24 Februari 2014 - 22:24

Liedewey:

Wat heerlijk, dat is genieten.
    Alle goeds en veel plezier!

• 25 Februari 2014 - 11:12

Bert&Ina Van Dijk:

Jullie genieten weer volop; goed om te vernemen. Ja, ja, en balletje-balletje is van alle plaatsen en tijden! Probeer het maar eens, je weet nu hoe het werkt en kun je het vakantiegeld misschien terugverdienen.

• 27 Februari 2014 - 09:41

Jane :

Benijd jullie wel.mooi weer ,veel dansen,heb jaren geleden ook
    bij Paula en Andrea gedansten de Red Dog natuurlijk.
    Nog nieuwe dansen geleerd? Za.is er dansen in Veenendaal,altijd
    gezellig,kan jammer genoeg niet gaan,ben nog herstellend van
    een gebroken pols {gevallen met dansen]Hier alles o.k.
    Country goeten Jane

• 01 Maart 2014 - 19:50

Annelies En Jos Brienissen:

Wat is het toch weer leuk om te zien hoe goed dat jullie het hebben. Geniet er maar lekker van , en nog veel dans plezier daar in Benidorm .

• 02 Maart 2014 - 09:16

Martha En Natuurlijk Eef:

Heerlijk, een ander woord is er niet voor, ga zo door. xxx