tem 2 maart - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu tem 2 maart - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Corrie en Herman Hooff - WaarBenJij.nu

tem 2 maart

Door: Herman, foto's Corrie

Blijf op de hoogte en volg Corrie en Herman

04 Maart 2014 | Spanje, Benidorm

Maandag 24 februari 2014.
De dag begon mooi, wel wat witte wolken, daarbij volop zon en een aangename temperatuur +20 graden.
Rond het middag uur sloeg het weer opeens om: er kwam een ijskoude wind uit zee.
Na de lunch was het dus in winterkleren naar buiten.
Avondeten: gebraden vleeskrabben (varken) , gekookte andijvie en gekookte aardappelen.
Het appartement heeft geen verwarming. Voor we weg gingen daarom de rolgordijnen naar beneden gedaan: bijgevolg geen uitzicht op het strand en boulevard met verlichting.
Bij terugkomst was het nog 21 graden in de kamer.
Wij zijn gaan dansen in hotel Orange (sanctuar bar) bij Andrea.
Zij begon met uitstappen van drie dansen.
Omdat ze duidelijk uitlest kon ik goed meekomen, dacht ik.
Bij het aanzetten van de muziek was ik de passen al weer kwijt.
Tijdens de derde dans werd het bij mij een mix met de eerste twee, een nieuw soort dans met passen die de anderen niet deden, kortom tijd om even pauze te nemen.
Er zijn veel senioren, daar wordt door Andrea goed rekening mee gehouden.
Daardoor heb ik genoeg dansen kunnen meedoen.
Om 23.00 uur was het afgelopen en gingen we in de koude wind terug naar huis.
De avondlokalen waren nog goed gevuld, maar er was niet veel volk op straat.

Dinsdag 25 februari 2014
De zon is weer terug! In de kamer werd het 23 graden.
Deze ochtend hebben we gescheiden aktiviteiten.
Corrie ging naar Rovers Return les voor (ver?) gevorderden.
Voor de dagelijks boodschappen ben ik naar de Mercadona in het oude centrum gelopen.
De lekkere soort brood van vrijdag was er niet meer: nu een gesneden meergranen brood met extra vezels. Daarbij gekocht vers lamsvlees, biefstuklapjes uit de diepvries, 1 pak tomatensap en 1 zakje gepofte mais.
Na de lunch samen een rondje boulevard.
Rond drie uur kwamen er weer golven met witte koppen en stak er een koude wind op.
Die golf koppen begonnen ruim 200 meter van het strand.
Het zeewater is maar 15 graden.
Avond eten: aardappelen bloemkool en lamsvlees.
Omdat er in de Mercadona zoveel lekker eten is uitgestald komen we er haast niet toe uit eten te gaan.
Dit keer dansen in hotel Marina (avond door Andrea). Beetje raar binnen komen in dat hotel.
Kom je in de avond aanlopen dan zie je hekken voor de ingang, er wordt verbouwd en die kant van het gebouw ziet er niet bewoond (donker) uit. We hadden gehoord dat het “beneden” zou zijn. Om de hoek gelopen in de zijstraat was er inderdaad een andere ingang. Het is in dit hotel een andere sfeer (luxer) dan we gewend zijn van haar. Voor ons was het een geslaagde avond. Terug lopend naar het appartement was er geen koude wind meer te voelen en was de temperatuur weer aangenaam ,(+18) volgens de buiten thermometer bij een apotheek. De zee was weer kalm, 4 golfjes tot het strand.

Woensdag 26 februari 2014
Er stond behoorlijk wat wind uit zee, het was ook kouder. De zon slaagde er wel in de wolken op te lossen. Na de middag zakte de temperatuur verder, dat weerhield ons niet van een wandeling. We hebben thuis gegeten: rijst met (diepvries) groentenmix en gebakken reepjes vlees (varken).
Daarna dansen in hotel Rialto (Andrea).

Donderdag 27 februari 2014
De dag begon bewolkt, de strandwacht zat wel op zijn stoel. Het was ook drukker op het strand.
De balletje balletje ploeg is nu uitgebreid tot 8 man en 2 vrouwen. Vanaf de 16e etage heb verschillende “slachtoffers”zien vallen. Ze gaan echt geraffineerd te werk. Tot na de lunch thuis gebleven. 's-middag naar een dansles geweest bij “Marie”in de Waikiki bar. Voor Corrie was het meer herhaling van de lessen bij Andrea. Voor mij ging het te vlug. Ook zet ze zelf de passen niet duidelijk. We zijn “uit”eten gegaan in Costa 2 Games bar: met knoflook gebakken stukjes vlees van inktvis met sla en patat. Daarna naar hotel Orange dansen (Andrea). Terug naar het appartement was de wind gaan liggen en was de temperatuur weer aangenaam.

Vrijdag 28 februari 2014
We begonnen de ochtend gescheiden. Corrie ging lessen bij Andrea in de Rovers Return.
In plaats daarvan ben ik naar de Mercadona in het oude centrum gelopen. Er stond veel wind en ik vond het “koud” de thermometer gaf 13 graden aan. Het was uitzonderlijk druk, naar en in het centrum. Lekker doorstappen was niet mogelijk. Het was te druk. Dan zijn er ook overal opstoppingen. Veel bejaarde Spanjaarden op het trottoir. Komen bekenden elkaar tegen, dan beginnen ze een praatje op die plek, nee ze gaan niet op zij staan. Daar omheen zijn dan ook de (electro) invaliden wagens (vaak 2 zitters achter elkaar) aan het slalom rijden. Het lijkt wel of de opgeschoten Engelse jeugd ook een electrische rolstoel heeft gehuurd in plaats van te lopen.
In het voetgangersgebied was er af en toe gewoon file. Achteraf bedenk ik nu dat door de wind veel voetgangers (net als ik) de strand boulevard gemeden hebben en dus de luwte zochten op de gewone doorgaande weg die is omgeven door winkels en flatgebouwen.
Na de lunch thuis zijn we binnen in bubbel en zwembad geweest, watertemperatuur is daar 36 graden. Daarna zijn we samen nog wat wezen lopen, afgesloten met een koffie/thee complet bij “de kleine duvel”. Avondeten: uit de diepvries gele rijst, zeevruchten, groene asperges en een groenten mix. We zijn daarna niet meer weg gegaan.

Zaterdag 1 maart 2014
Deze nacht (vrij op zat) een paar keer paar keer wakker geworden door het lawaai van de zee. De wind was ook goed hoorbaar.
In de middag kwam het regenwater in bakken naar beneden, daarbij een koude wind.
De temperatuur in de kamer bleef met 20 graden aangenaam.
We zouden kijken of het toch mogelijk was een wandeling te maken.
Beneden in de flat zouden we wat WiFi internetten. In plaats daarvan werd het uitgebreid AD en Telegraaf lezen, het regenen hield maar niet op.
Lunch zoals gebruikelijk op zaterdag gebakken eieren met brood
's-middags ben ik even buiten geweest voor wat boodschappen: regenhoedje op en flink doorstappen.
Uit eten gaan hebben we voor vandaag van het plan geschrapt: het is niet leuk om als verzopen katten in een restaurant te zitten.
In plaats daarvan soep en belegde toast brood
De regen bleef aanhouden, we hebben de avond lezend/spaanse tv kijkend doorgebracht.

Zondag 2 maart 2014
De zon is weer terug. We konden ervan genieten op ons balcon. Veel bars en restaurants zijn nu weer heropend na een maand vakantie/wintersluiting. In seizoen winkels is de omslag van winter- naar zomer- gasten ook merkbaar: de collectie wordt aangepast.
Voor het avondeten zijn we naar de China Garden gelopen. Corrie koos runderhaas met groeten, mijn keus was dit keer gegrilde eend, erbij nassi en bamie, vooraf haaivinnensoep (=heldere bouillon,blokjes ham, ei), als dessert een coupe met ijs. Vandaar zijn we gewandeld naar hotel Riviera dansen van 20,30 tot 23,00. Terug lopend naar het appartement stond er een warme wind.

• 04 Maart 2014 - 11:06

Nachtuil:

Ha vakantie gangers heerlijk om weer te lezen hoe jullie genieten en dat het weer soms minder is......nou alles beter dan hier ik moest vanmorgen krabben..dus geniet van het mooie weer xxx Anja

• 05 Maart 2014 - 16:24

Annelies En Jos:

Hallo vakantie gangers , wat is dat weer genieten daar lekker in het zonnetje heerlijk laat hier de lente ook maar beginnen . We moesten het smorgens wel krabben , maar later hier in het zonnetje op de stoep ook 19 graden dus niet slecht he .Nog veel zon en dansplezier groetjes Annelies

• 05 Maart 2014 - 18:13

Thea :

Hallo Herman en Corrie,

Leuk om jullie verhalen weer te lezen.
    Corrie, fijn dat je zo bij kunt blijven met dansen.

Groetjes Thea